CPC, CTR, Conversion Rate Nedir Bu Terimler Öğrenelim

Günlük hayatta sürekli karşımıza çıkıyor, reklam vereceksiniz CPM 1 TL diyorlar, E-posta pazarlamada CTR ve Open Rate… nedir peki bunlar, kısa ve öz anlatalım

CPC: Cost Per Click, yani tıklama başına maliyet Türkçesi TBM, özellikle internet reklamcılığında sıkça karşınıza çıkacak bir terim, adwords’ün vazgeçilmezi.

CPM: Cost Per Mille, yani 1000 gösterim başına maliyet, özellikle büyük hacimli internet sitelerinde karşınıza sıkça çıkan bir maliyetlendirme türüdür. Vereceğiniz reklamı her 1000 gösterim için ücretlendirirler, gazeteler, büyük portaller genellikle bu maliyet türünü kullanır.

CPL/CPA: Cost Per Lead/Action: Aksiyon başına maliyet, dönüşüm başına maliyet; her bir kazanım başına maliyetlendirme türüdür. Burada reklam veren, reklamı yayınlayan kuruluşa her bir dönüşüm için bir ücret öder. Bu dönüşüm bir formun doldurulması da olabilir, bir satın alma ya da download da olabilir. Reklam yeri sağlayıcılar tarafından da çok tercih edilmez.

CTR yada TO: Click Through Rate, Tıklama Oranı; bir bannera, e-mail içindeki bir linke kullanıcının tıklama oranını gösterir. Unique CTR, tekil tıklama oranını gösterir.

Conversion Rate: Özetle bir kullanıcının bir link veya reklama tıkladıktan sonra beklenen aksiyonu gerçekleştirme oranıdır. Reklama tıklanmasını CTR ile ölçerken reklama tıklayanların form doldurma oranlarını Conversion Rate ile ölçüyoruz.

 

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.